Jaroslav žije v meste Nové Mesto nad Váhom. Je známy svojou obetavosťou a ochotou pomôcť druhým. Napriek tomu, že bol v detstve obeťou domáceho násilia, dnes žije v harmonickom manželstve a je príkladným a milujúcim otcom. Na prednáškach hovorí o svojej minulosti, aby pomohol tým, ktorí majú podobné skúsenosti a zažívajú násilie, ale aj tým, ktorí si neuvedomujú negatívny dopad akéhokoľvek násilia na osobnosť človeka. Jeho srdce horí pre mladú generáciu, spolu s manželkou sa venujú práci s deťmi a mládežou.
Prednáška je určená pre žiakov a študentov so zameraním na život v partiách a tlak okolia. Ako
nepodľahnúť tlaku v partii či v škole? Častokrát v živote robíme zlé rozhodnutia len kvôli imidžu alebo
zo strachu z neprijatia. Prednáška poskytuje informácie o tom, ako sa napriek tomuto tlaku rozhodovať
správne.
Prednáška je zameraná na problematiku domáceho násilia a jeho dôsledkov pre jednotlivca.
V prednáške si odpovieme na otázky, čo je násilie, aké sú jeho formy a dôsledky, ako sa zachovať,
ak sme obeťou alebo svedkom domáceho násilia a podobne. Prednáška je popretkávaná osobnými
skúsenosťami lektora, ktorý bol sám obeťou domáceho násilia.
Táto prednáška je určená pre pedagógov. Jej cieľom je poskytnúť informácie, ktoré pedagógom
pomôžu rozpoznať obeť domáceho násilia. Ak sa podarí rozpoznať u žiaka znaky násilia, je väčšia
šanca včas zasiahnuť. Prednáška obsahuje videá, analýzu skutočného príbehu domáceho násilia
a jeho dôsledkoch, znaky správania sa obete násilia a následné kroky, ktoré je potrebné realizovať po
odhalení násilia.
Súčasťou prednášky je vysvetlenie základných pojmov: agresia (fyzická, psychická, sexuálna
a kyberšikana), agresor a obeť. Ako rozpoznať šikanu? Ako sa správať k agresorom a ako pomôcť
obetiam? Súčasťou prednášky sú sociálne hry a osobné skúsenosti lektora. Dôraz je zároveň kladený
na význam dobrého a zdravého kolektívu ako najefektívnejšiu formu prevencie šikanovania v školách.
Program sa zameriava na prevenciu šikany a budovanie vzťahov v kolektíve. Žiaci si pomocou hier a aktivít budú môcť uvedomiť a pomenovať svoje pocity a aj pocity druhých. Zistia, že byť “iný” je v poriadku. Keď sa naučia rozoznávať hranicu srandy a hranicu, kedy to tomu druhému môže prekážať, stanú sa naozaj dobrými kamarátmi.